Tények és tévhitek az agyról
Hírek, egészség, tudomány - Medipress hírszolgálat - 2011. November 19. Saturday 00:49
 
Növeli a rák kockázatát az ülő életmód
Hírek, egészség, tudomány - Medipress hírszolgálat - 2011. November 19. Saturday 01:02
 

Ezért károsabb az alkohol a nőkre mint a férfiakra 
2011. november 18. péntek, 05:44 

Egy göteborgi kutatás szerint a női agy működésében harmadannyi idő alatt tesz kárt a rendszeres és mértéktelen alkoholfogyasztás, mint a férfiagy működésében.
A teljes cikk elolvasásához kattintson a linkre: Ezért károsabb az alkohol a nőkre mint a férfiakra

Hatékonyabb az áfonyalé mint a kivonat

Régóta tudjuk, hogy az áfonyaszósz vagy az áfonyalé rendszeres fogyasztása hatásos védelmet nyújt a húgyúti fertőzések ellen. A kutatók megpróbálták kivonni az áfonyából a fertőzést megakadályozó hatóanyagot, de vizsgálatok alapján az áfonya hatásosabbnak bizonyult természetes formájában.

2011.11.16. 19:56 Orosz Viktória

A Worcesteri Politechnikai Intézet (WPI) kutatói által végzett új tanulmány azt vizsgálta, hogy az áfonyából készült kivonat kondenzált, tabletta formában ugyanolyan hatásos lehet-e a fertőzések megelőzésében, mint az áfonyaszósz, vagy áfonyalé. A proantocianidok, röviden PAC, a flavonoidok azon csoportja, melyről azt feltételezték a kutatók, hogy ez adja az áfonya fertőzést megelőző tulajdonságát. A WPI jelentéséből azonban az derült ki, hogy az áfonyalé önmagában sokkal hatásosabban előzi meg a fertőzésekért felelős biofilm képződést, mint az áfonyából kivont PAC.
A húgyúti fertőzéseket elsősorban az E. coli baktérium virulens formája okozza. Az E. coli baktérium felületén apró, szőrszerű kinövések találhatók, melyek kampó módjára beleakaszkodnak a húgycső belső felületén lévő sejtfalakba, ezek a virulens baktériumok egy úgynevezett biofilmet képeznek és fertőzést okoznak. „A vizsgálatok bebizonyították, hogy az áfonyalé biofilmkialakulást gátló képessége sokkal komplexebb, mint azt eredetileg feltételeztük” - mondta Terri Camesano vegyészprofesszor, a tanulmány szerzője. „A tanulmány során egyértelművé vált, hogy a PAC önmagában nem hatásos a fertőzések megelőzésében.”
A kutatás részleteit a Food Science and Biotechnology című tudományos szakfolyóirat online kiadásában jelentették meg